Mayıs 13, 2006

"İLETİŞİM-SEVER"LER VE "DENEK"LER...


Bu kadar mı iletişime meraklı bu domatesler? "Sıkışık düzen / küçük kap" durumundan "tek başına/büyük kap"a terfi eden grup, bir gün içinde yeni yapraklar çıkararak mesaj veriyor... Bu arada bunları köklerine zarar vermemeye çalışarak birbirlerinden ayırırken, -sanki beyin ameliyatı mübarek, o kadar gerildim ki-yeni kaplarına olabildiğince "sağlam" dikmek için kimilerini de "harcamak" zorunda kalmıştım. O "harcananlar"ı da atmaya kıyamadım. Plastik fide tepsilerinden birine pek de fazla özenmeden diktim onları ve adını "Denekler" koydum:

Bu "Denekler" yüzünden, kendimi alttan alta, çocuklarını güçlü kılmak, onları haşin dış koşullara alıştırmak için olmadık sadistliği yapabilen bir "Ispartalı ebeveyn" gibi de hissediyorum, nazi dönemi Almanyasında ırkçı deneyler yapan laborantlardan biri gibi de. Ne beter bir bilinçaltı bu! Bu satırları kırsal kesimde yaşayan, "doğal tarım"ı da içgüdüsel olarak yapan, bunun bilgisini de kuşaktan kuşağa yine aynı doğallıkta aktaran birisi okusa "deli şehirli işte, no'lucak" filan mı der acaba? Tam da bunları yazarken aklıma rahmetli Raci Bademli hoca geliyor. Bir toplantıda "kırsal yaşam bilgeliği" diye nitelendirdiği bu olguyu ne kadar da güzel anlatmıştı... Sonra hızımı alamayıp, "Denekler"i, güneşli ama bolca da egzos alan balkona çıkarıyorum. Bakalım dayanabilecekler mi?

Hiç yorum yok: